lördag 13 februari 2010

intressant

Vi har jobbat hemma hos ett äldre par den senaste tiden. VI har kommit dit lite olika tidpunkter på dagen. Jag har noterat att dom suttit och ätit frukost i princip hela dagen. (det har i alla fall aldrig dukats av) Det första tanten gjort när hon varit klar är att starta datorn. Hon och gubben har varsin så han har kastat sig framför sin. Dom sitter med ryggarna mot varandra och har snackat väldigt fåordigt. Det har varit svårt att inte ta notis av dom eftersom det varit ett rum mellan dom två vi jobbat i. För ett par dagar sen så såg jag vad tanten gjorde vid sin dator.
Hon spelade dataspel. Fördomshull som man är tyckte jag att detta var en aning märkligt. Det var inte et spel hon spelade utan flera olika. Strategispel, krigsspel, kortspel, pussel. Ja, alla former av spel och detta pågick hela dagar. I går hamnade jag i en sådan position så att jag kunde se vad hennes stackars make fick göra när hon satt och förlustade sig framför datorn. Han satt och spelade. Dom satt coh spelade nätverkspel och chattade med varandra.

Lite kul är det tycket jag. och snacka om att man har fördomar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar