måndag 19 december 2011

Brödbakardag deluxe

Att baka bröd är kul och inte särskilt svårt. att baka fem stycken bröd samtidigt är lite klurigare.
I dag fick jag för mig att jag skulle baka:

  1. Vörtbröd
  2. Kavring
  3. Kisas råglimpa
  4. Dekorationsbröd
  5. Gåskaka
Kavringen och dekorationsbrödet skall bakas ut i morgon så dom blir inte klara i dag. Antingen har jag dålig rutin på brödbak eller så håller inte mina decilitermått måtten. Tyckte inte riktigt att jag fick till det.

Här följer lite bilder och sen avslutar jag med recepten.
I morgon skall bröden delas ut till mina nära och kära :-)
 Mycket kryddor och saker.

 Vänta, vänta vänta

ett färdigt bröd...

Dom ser lite blekfesa ut tycker jag.

Hoppas att dom smakar bra.

2 kommentarer:

  1. fan vad fin du är som gör något så härligt till dina nära och kära.. å bröden ser bra ut!! :)

    SvaraRadera
  2. tackar tack. Ett hembakat bröd uppskattas nog mer än allt krimskrams i världen.

    God jul

    SvaraRadera