måndag 23 juli 2012

Helgen.

Helgen skulle tillbringas i Malmö. Som den praktiska person jag är slog jag ihop nytta med nöje. Fredag: Dejt
Lördag: Bröllopsfotografering
Söndag: bara slappa och hänga med syrran.

Jag tillhör dom som INTE tycker om att resa. Eller det är väl egentligen det där med att packa. Och packa upp sen. När man åker till Malmö finns det lite man måste komma ihåg. Det är dom tre P:na
Pengar, Pass och pistol.

Tidigare har jag blivit ficktjuvad i Malmö så pengar skall man INTE ha med sig.
Pass behövs inte. Malmö är ju inte jättelångt borta faktiskt.
Pistol skulle man däremot behöva. Till exempel mot ficktjuvar. Nu kom vi bort från ämnet

På fredagen körde min syster till Malmö. Bilen drog nästan inget alls. Kanske kan vara för att den hela tiden tog små skutt när hon körde. Sen var det bara att invänta dejten. Jag tyckte att det var väldigt trevligt men tydligen har jag som superkraft att få alla att fly fortare än kvickt. Sms och mejl. Då är jag nästan bäst i världen på allt. Men så fort dom träffat mig så skall det springas på toaletten och ringas i telefon, träffa kompisar eller gå hem och lägga sig. Sjukt upptagna blir dom. Men innan vi skiljs åt så föreslås det en träff till. Självklart går jag på den lätta och får för mig att jag trotts allt gjort bra ifrån mig bara för att lite senare, när dom är på betryggande avstånd skicka ett sms och avboka. Men jag blir inte ledsen. Jag är van.

Sen på lördagen var det bröllop. Prefekt att se alla glada, kära och lyckliga människor. Nåja, det var ett fint bröllop och jag han ta ca 700 bilder. Jag lärde mig bland annat att vita kläder blir vääääldigt vita när solen står på. och att det kommer ta väldigt lång tid att gå igenom bilderna.

Sen på söndagen så hängde jag med syrran och hennes matta. Mattan var väldigt förtjust i mig och fastnade på mina strumpor. Det blev jättevarmt sen när vi var ute och gick (syrran och jag) Det kändes som om jag hade tjocka vinterstrumpor på mig. Först gick vi åt ena hållet i Malmö för att sen komma på att vi skulle till det andra. Där fick vi se en massa konstiga djur.


 Okay, dom två första var kanske inte så konstiga men nu kommer en hel radda.












 Min syster till höger.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar