söndag 19 augusti 2012

Helgen helgen

Den här helgen bjöd jag in mig själv på kräftskiva hos mina föräldrar. Det blev väldigt trevligt och gott.
Sen fanns det ju dom som var mer intresserade av gröna insekter än av Röda kräftor

Dagen efter skulle vi hämta hem en gris. Man kan ju få för sig att det inte är så svårt. Men det är inte alldeles lätt att flytta en tand och benförsedd hundrakilosklump. Sen underlättade det ju inte precis att vi var fem stycken och alla tyckte att just deras plan var den alla andra skulle gå efter utan att vi hade någon form av överläggning. Efter en hel del försök och en säck med bullar så fick vi in honom i släpet.
 Självklart fanns det en kontrollant med som kollade så att allt gick rätt till. Jag blev bara lite nerväs när ungen stoppade in fingrarna till grisen.
 Sen skulle det rensas ogräs. Eftersom vi röjt undan lite träd så såg ju vildkaprifolen sin chans att ta över.
 Efter några timmar så hade vi röjt upp längs med vägen. Kanske 2-3% av allt som skall bort. Mycket arbete men när man vet att det kommer gynna bär och svampar så känns det nästan värt det.
 I morse (klockan fyra) stack jag ut i skogen för att fotografera. Jag kan ju säga som så när man går längs en liten skogsstig i en tät skog utan att så mycket som att se handen framför sig man hör alla djur, väldigt nära och plötsligt känner lukten av vildsvin. Då är man inte så himla cool.
Två och en halv timme senare hade jag sett en uggla och en rovfågel så då gick jag hem.
 Men på vägen hem fick jag syn på den här lilla krabaten så helt bortkastat var det ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar