fredag 7 september 2012

Ge mig en spark!

Jag blir så trött mig mig själv. jag har en massa saker jag vill göra. En massa ideér men jag får inget gjort. I bland påbörjar jag det men sen räcker liksom inte energin till eller så har jag för höga krav på mig själv.
Musen och grodan var en barnbok som jag illustrerade och skrev för ganska så länge sen. Jag blev faktiskt klar med den men innan det blev tryck så stannade det av. Framförallt för att omslagsbilden blev mycket bättre än dom andra bilderna och därför så blev det inte mer. Jag har till och med idé till en uppföljare.
På tal om böcker så har jag historien om stenen som ville ut på äventyr. En bra story men den föll på att jag inte kunde bestämma mig för vilken teknik jag skulle använda.

Jag har ytterligare en barnboksserie om en liten gubbe som får besök av en massa märkliga djur. Där är det bara lite ytliga skisser på gubben.

Det är ju inte bara böcker utan även filmer. som till exempel.

Bondmorans sKOskolan. Jättekul projekt som fastnade på att det blev för mycket detaljer. Kossan hade en skön stil men bondmoran själv blev ju på tok för avancerad.


Stålloppan2 from Johannes lancing on Vimeo.

En liten äldre film som jag gjorde och faktiskt näääästan blev klar med föll på ljudet. dialog, musik och läppsync.

Jag skulle kunna fortsätta så här hela dagen med filmer och bokideér. Blir så vansinnigt irriterad på att jag inte blir klar med något.

Skulle behöva lära mig att fokusera på ett projekt. Skulle behöva någon som gav mig en stor, stor spark.

2 kommentarer:

  1. Ååååååååååååååååååååååååååååh nu får ja skuldkänslor ångest o fobi ju!! loppfilmen felar ju vii i, som inte leverera några ljuuuuuud :-( förlååååååt johannes, ibland önskar ja man inte va född me 3 tummar i rumpan.
    Va piggt o fint du har d härinne förresten!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej nej! Inte skuldkänslor ångest och fobi! Den ända som jag har krav på är mig själv. bara. Det var inget som stod och föll med replikerna. Jag skulle ju göra munrörelser och musik. Det hade jag ju kunnat göra men i stället så stoppar jag två tummar i rumpan (förstår inte var du får den tredje ifrån) Blir så arg på mig själv när jag inte blir klar med saker.

      Tack,Har fortfarande inte ett utseende (på bloggen) som jag är riktigt nöjd med. skulle vilja designa ett själv.
      kram

      Radera