tisdag 4 september 2012

lugn helg

Mina föräldrar har en liten stuga ute i skogen. Där har dom grisar. Den här helgen så stack dom till Skottland. Mina föräldrar alltså. Inte grisarna.
Så därför skulle jag passa grisarna.
Jag stack upp dit på lördagsmorgon och vädret var ju verkligen på topp. Först grävde jag ett dike och sen fällde jag lite träd. På kvällen så stack jag ut och satte mig i skogen ihop med min kamera och försökte fotografera lite djur.

Det är en ganska så häftig känsla att sitta det i skymningen och rätt vad det är, utan att man har hört något så kommer en liten räv skuttandes. Nu hade jag inget objektiv så riktigt passade djurfotografering men det var inte så viktigt utan det viktiga var att bara vara där och sluta det där magiska avtalet med ett vilt djur.

En annan grej som jag tänkte på var att när jag sitter hemma i min lägenhet är det ytterst sällan som någon kommer och hälsar på men när jag var där, mitt ute i skogen hade jag i alla fall fem personer på besök. En annan sak som var ganska så bra var att jag kunde snacka med grisarna och hundarna. Det är ju inte så pinsamt att snacka med dom som att snacka med sig själv.

Hur som helst så hade jag en alldeles underbar helg med lagom mycket arbete. Det enda minuset som jag kan komma på var att jag inte lyckades att starta motorsågen och fick fälla träd för hand. Alltså med yxa då. Det känns minsann i kroppen i dag. Fast jag längtar ändå tillbaka dig. Nu borde jag jobba och skriva lite fakturor men jag har liksom inte lust.

Känns överhuvud taget som om jag inte riktigt har något mål eller är motiverad att göra något.

Nu skall jag i alla fall försöka att städa lite för i morgon så skall här trilla in en massa hantverkare.
Kanske sticker jag ut och gömmer mig i skogen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar