tisdag 27 augusti 2013

Leker elektronikjesus

Och jag tycker det är kul. För en tid sen satte jag tänderna i en ipod mini. Läs här. Det var kul. Den hade ju några år på nacken så det var lite som att skruva i en Trabant. Gott om utrymme. Lätt att komma åt. 
Som av en händelse (fast jag tror bara att min familj försöker få mig att göra något) gick mammas ipod nano sönder. En sådan här.
 Den var av betydligt nyare model. och alldeles skruvlös utanpå. Det var strömknappen som slutat fungera och när jag försökte lämna in den så sa dom att det skulle bli betydligt dyrare än att laga den än att köpa en ny. Jag bestämde mig för att jag i alla fall skulle öppna den och se hur den såg ut inuti.
Så här såg den ut. Massor med delar. trångt och som om det inte vore nog så var allt limmat i den.
Efter en lite obduktion så lyckades jag lokalisera felet. Det var en lite plastplupp som trillat bort. Och efter lite handläggning fungerar den igen. nästan som ny.
Sjukt sugen på att laga fler :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar