söndag 5 september 2010

Att inte få något gjort.

Klockan är nu 9.17, det är söndag och helgen har snart blivit gammal. Det är alltid likadant. På fredagen innan jag slutat så har jag planerat in hela helgen. Ojoj, vad mycket jag skall få gjort. Det skall stads och det skall tvättas och det skall städas ännu mer. Sen skall jag Avsluta alla saker jag påbörjat. Jag skall måla klart dörrar, jag skall slipa ner trösklar jag skall måla dörrkarmar och kanske, om tiden räcker så skall jag riva ner tapeterna i hallen.

Får jag detta gjort då? Nä. Får jag något av det gjort då? Nä, inte det heller.

Och nu är det söndag, snart måndag, snart en ny vecka och en ny väntan till den där effektiva helgen som inte blir av.

Vad har jag gjort den här helgen då? Jo fredagskvällen tog jag det bara lugnt. Så klart. Jag skulle ju göra så mycket sen så det var ju bäst att bara ta det lugnt och ladda batterierna. Sen på Lördagen så så började jag plocka undan, sen där någonstans så händer det något. och vips så är det söndag och man sitter i en halvstädad lägenhet. Trött och irriterad.

Fast i går var jag ute med kameran, det var kul, det var så himla länge sen jag var ute med den. Blev lite inspirerad av en annan blogg... Mer om den sen. Här kommer lite bilder från igår. Nu skall jag försöka slänga i mig någon form av frukost och göra lite nytta.




1 kommentar:

  1. vilka härliga fotografier.. man bli glad.. och den översta ger en känsla av nyfikenhet

    SvaraRadera