måndag 22 november 2010

Hallen (DAG 20)

En viss frustration har jag känt över min hall, faktiskt. Det jobbigaste är inte att allt är upp och ner och jättestökigt i lägenheten utan det jobbiga är dagarna då det inte händer något där. när jag inte vet hur jag skall angripa den eller bära mig åt.
Golvet, en svart plastmatta. Under den en brun plastmatta som var limmad i kallasfalt. Den svarta mattan var inga problem att göra sig av med.



Den bruna blev alldeles klistrig på ovansidan men var inte heller några problem. Men kallasfalten. John Loudon McAdam står inte särskilt högt i kurs hos mig och kan inte räkna med några julklappar. Jag prövade med stämjärn, jag prövade med kniv och jag prövade med värmepistol.



Det hela slutade med att jag kallade in expertishjälp.

Nu har jag äntligen ett fin och ljust bambugolv i min lilla hall.






2 kommentarer: