torsdag 16 december 2010

Äventyr.

Jag vill börja med att be om ursäkt.

Jag vill be alla och måste skotta snö tills näsan blöder och ryggskott får dom att gå av på mitten. Jag vill be alla som måste skotta fram bilen med stelfrusna fingrar för att dom inte hittat snöskyffeln. Jag vill be alla som hittat bilen i snödrivan och upptäckt att sidorutan är nervevad och snöskyffeln ligger i bilen. Jag vill be alla om ursäkt som ligger hemma med blåmärken och förfrysningsskador, dom som inte kan ta sig till jobbet för att bilen inte startar.

Men jag älskar verkligen snön. Ja, jag vet jag behöver inte skotta 10 000 kvm garageuppfart varje morgon. För jag kliver så gärna i knähög snö. Ja, jag vet. jag behöver inte bråka med startkablar och igenisade vindrutor för jag går så gärna till jobbet. Och, ja, jag vet jag behöver inte frysa kroppsdelar av mig. För jag klär på mig ordentligt.

Jag gick till kiosken för en liten stund sen. Normalt, hinner jag knappt förflytta mig innan jag är framme men i dag var det rena hinderbanan. Snön hade, med hjälp av vinden lagt sig i vackra formationer som jag bara inte kunde låta bli att stanna upp och titta på. Vinden hade skulpterat makalösa skulpturer som med hjälp av gatlyktornas sken satte fart på fantasin.

Det är så fint och jag måste beklaga alla som istället lägger en massa energi på att svära och förbanna dom små iskristallerna som trotts allt inte är så långlivade.

2 kommentarer:

  1. Jag är också Pro Snow!
    Fast min träningsvärk beror inte på pulsning. Den kom lååångt efteråt. Typ två dagar sen eller nåt. Mysitiskt. Mycket mystiskt.

    Och det där med oredan. Jag fattar I-N-G-E-N-T-I-N-G! Ena gången jag går in på tummet är det hur fint som helst. Nästa gång dörren öppnas är hela rummet mitt uppe i tredje världskriget. O.o

    SvaraRadera
  2. Snö är bäst (eller i allafall väldigt trevligt :-)) Hmm, jag hade träningsvärk ovanför knäna efter snöpulsning, kan inte komma på något annat.. mystiskt som sagt.

    Ja tänkte som så. om man inte låssas om oredan så kanske den försvinner av sig själv. Eller vad tror du? :-P

    SvaraRadera