onsdag 22 juni 2011

Hårra! eller?

I dag är det onsdag. Tre dagar tillbaka var det söndag. Förödande söndag. Sju hårtvättar senare och håret innehåller fortfarande mer vax än hela Madame Tussauds. I dag träffade jag min chef, boven i dramat. Lite halvilsk pekade jag på mitt huvud och bad om ett botmedel. Hon skrattade lite och föreslog att jag skulle åka in till centrum och köpa ett schampo som löser upp vaxet.
Det hade väl inte varit så besvärligt om jag hade hittat. Varje gång jag beger mig in i stan så är risken överhängande att jag går bort mig för tid och evighet. Känns som om det hade varit smidigare att hon, som har bil och hittar bara hade svept in och löst det hela.
På väg hem från jobbet passerade jag en damfrisör. Inte hela butiken utan bara ägarinnan. Hon kom susandes på sin cykel och när jag stoppade henne och förklarade mitt lilla dilemma frågade hon vilket vax jag använt. När jag namngivit vaxet tittade hon bara på mig och sa:
Använd inte det fler gånger.
Och så susade hon vidare på sin cykel.


Så så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar