måndag 27 juni 2011

Kollektivtrafik

Jag försöker åka kollektivt så mycket som möjligt. Det är ganska bekvämt och så är det bra för miljön. Jag tycker att fler skulle åka så. I bland leder det till spännande möten. Men det är fan varken billigt eller smidigt.
Sist jag åkte upp till göteborg fick jag lösa en ny biljett mellan lund och göteborg trots att jag löst hela vägen. Anledningen var att man måste ha koll på vem som kör linjen. När jag åkte ner kom jag till lund och sen var bussen full. Lydigt tassade jag in på resecentret i hopp om lite hjälp. Antingen fick jag vänta i två timmar eller ta en taxi. Taxiresan var tre gånger så dyr som hela resan.
Nu är jag på väg upp igen. Första motgången var att det inte gick att lösa hela vägen. Bussföraren försäkrade att det minsann skulle gå. Kanske lika bra det att det inte fungerade. Jag brukar ju ändå få lösa ny biljett.
Nästa fadäs var att bussen jag började min resa med inte alls gick dit jag trodde utan jag skulle byta efter en liten bit. Något som inte framgick någonstans det var ren tur att en vant sa till mig att bussen skulle åka tillbaka. Nämnas kan ju att jag precis börjat min resa. Hur skall den sluta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar