torsdag 10 november 2011

Inte alldeles lyckat...

I går skulle jag jobba. Ja, jäklar vad jag skulle jobba. Tänkte jag. Nu blev det inte riktigt så. 
Jag skulle börja klockan 6 hade jag tänkt. Men allt som oftast går klockan lite snabbare än vad man önskar. Efter morgonpromenaden med hundarna så hade klockan passerat åtta. Fortfarande fanns det goda hopp att få en massa arbetstimmar avverkade. 
När jag satt i bilen kände jag en lätt tryckande känsla i ryggslutet. Jag bestämde mig för att det bara var så att jag satt lite illa.
När jag väl var framme trillade jag ur bilden. Det rådde ingen tvekan om vad det handlade om. Njursten. 
Det finns bara två alternativ när man får ett njurstensanfall. Nummer ett är att självdö, direkt. Alternativ tv är att härda ut. 
Eftersom jag nu sitter här behöver jag inte tala om vilket alternativ jag valde. Jag kastade mig in i bilen samtidigt som jag ringde efter pappa. Pappa i sin tur körde in mig till akuten. Där inne led jag helvetes kval och emellanåt drog jag något dåligt skämt för doktorn. Omkring tolvtiden tyckte inte jag att det var kul att ligga och ha ont på sjukhuset så då åkte jag hem och hade ont i stället. Jag sov nästan hela eftermiddagen och hela natten och vaknade nog vid nio i dag. I dag är det betydligt bättre men så klart är jag på helspänn.

I morgon, då jäklar skall jag jobba.

Jag har i alla fall hunnit med en liten teckning. 

Det svår är ju efter att jag har blyertsskissat. Om det skall vara akvarell, tusch eller Photoshop. Så här blev det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar