söndag 13 november 2011

Overdress

I går var jag på vernissage. En od vän till mig hade fotoutställning och jag hade fått i uppdrag att filma talet och fotografera i största allmänhet. 

Så var det det här med kläderna. Jag är en tröjkille. Något som bevisades när jag skulle över till en kompis och hennes barn frågade om det var han i den grå tröjan som skulle komma över (jag är där ganska så ofta)

Men i går hade mamma förbjudit mig att gå om jag inte klädde upp mig. Jag har två kavajer och... (räknar efter) ...flera stycken skjortor. Först tänkte jag att jag skulle pröva med en vit skjorta och jeans. Så långt kunde jag liksom tänka mig att gå. Det kändes inte rätt så jag bytte till ett par grå kostymbyxor. såg fortfarande inte rätt ut så jag drog på mig en slips. Och en kavaj. Plötsligt kändes det lite väl overdressed. Av med slips och kavaj. Bytte till min gamla studentskjorta.
Så fick det bli. Fick en hel del komplimanger faktiskt. Men varför har jag så svårt för skjortor? varför känns det så obekvämt? Jag skulle kanske alltid gå i skjorta bara för att vänja mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar