torsdag 25 oktober 2012

Apan brinner!

Jag har kommit över en låda med gamla smalfilmer från Tanzania. Sjukt sugen på att se dom.
prövade först med den här projektorn. Den pulvriserade och eldade upp filmen. Ingen bra idé. Efter lite pluggande  så fick jag reda på att deta är för standard8. En annan hastighet och annat avstånd på hålen i filmen. Synd att jag inte har användning för den nu när jag fixat till den.

Sen så har jag den här rackaren. Nu är det rätt maskin men jag får ingen tillfredställande bild. Det bara flimrar. Sen kom jag på att jag kunde stanna filmen för att se om jag kunde hitta någon skärpa. Jodå en liten apa hann jag se innan filmen började brinna. Tusan också. 



Tror ta mig tusan att det är lättare att bygga en egen projektor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar