måndag 22 oktober 2012

Renovering

Dom håller på att greja här i huset. Stambyten och nya vattenledningar. Stambytet var ganska så smärtfritt. Bortsett från att det tog fyra år och att jag inte visste när dom skulle trilla in och att jag drömde mardrömmar om dom. Så syntes det nästan inte alls att dom varit där. En skadad dörrkarm kan jag leva med.
I dag var det dags för nya vattenledningar.
Inte riktigt lika imponerad. Tänk så här: hur många hål behövs för att dra in kall- och varmvatten i kök och badrum? Fyra hål minst kan jag räkna till. Förs in i lägenheten och sen mellan badrum och kök.
Det här var vad som mötte mig när jag kom hem:
 Först två hål (inte speciellt snygga heller) i min nyrenoverade hall mellan mig och min granne.
 Sen två hål i golvet.
 Märkning för hål inne i badrummet.
Sen i mitt vardagsrum precis in till köket skall jag tydligen snubbla över en liten rörböj.
Märk väl att dom inte är framme i köken än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar