måndag 4 mars 2013

Nu är det allvar!

I bland kan jag fundera lite över livet. Det är så mycket som känns svårt och så mycket jag inte har koll på. Framförallt ekonomi. Jag vet att jag emellanåt får in mer pengar än vad som går ut. fast jag har ingen koll på hur mycket. Jag vet inte vad jag har för försäkringar eller om mina fonder går bra. om mitt mobilabonnemang är bra eller om jag köper bra och billig mat. Jag känner emellanåt att jag har noll koll och får då lite panik. Det känns som om strömmen med räkningar aldrig tycks ta slut eller minska utan snarare öka. Men inflödet sinar. Jag jobbar alldeles för lite och borde jobba mycket mer.
När allt känns jobbigt och svårt brukar jag tänka så här: Jag är 30 år nu. Jag har överlevt på egen hand i allafall i 5 år. Jag begriper inte hur men jag har klarat mig. Ett år som egenföretagare och jag har inte kronofogden efter mig än. Då bör jag ju klara mig nu också.

Visst förändras livet och tillvaron blir dyrare. Just nu känns det bra och riktigt. Känns som om jag plötsligt har en riktning i livet. Skrämmande men härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar