lördag 23 mars 2013

Nytt kapitel

Hurra! I dag fyller bloggen 4 år. Det blir inga ballonger, champagne eller tårta. Däremot tror jag att det blir ett slut. När jag för fyra år sedan startade bloggen hängde det mycket ihop med att min bästa kompis gick bort.
Jag har försökt vinkla bloggen som något roligt, trevlig och positivt. Det är inte alltid jag lyckats men jag tror ändå att dom flesta inläggen har haft en positiv klang. Något som jag alltid saknat har varit läsare och kommentatorer. Det har ju liksom varit motivationen till att skriva. Men under dessa fyra år har det varit en handfull kommentatorer. Jag är givetvis jätteglad för dom men känner inte att det räckt för att motivera ett vidare skrivande. Inläggen har blivit färre och mindre intressanta. Många gånger har det bara varit skriva för skrivandets skull. När sen responsen uteblivit har det ju inte varit så pepp.

Under åren har jag skrivit sagor. Jag har skrivit om renovering. Jag har till och med haft tävlingar.

Som om det inte skulle räcka med en misskött blogg så har jag faktiskt flera till. Djurbloggen är tänkt att bli ett lexikon och uppslagsverk av den enklare sorten. jag har ju trotts allt lite lättare än Linné eftersom all info redan finns. Men är det någon som vill hjälpa till så är ni hjärtligt varmt välkomna.

Jag har även en liten trädgårdsblogg. Där får jag gå loss lite eftersom jag själv bor i en liten lägenhet så är det ju inte så dumt med en liten plätt.

Nu är det ju ingen av dessa bloggar som går speciellt bra. Ben dom två specialbloggarna är det ju inte samma krav på som det är på vardagsbloggen.

Så efter fyra år, på grund av en olycka så började jag blogga. Mer olycka och elände följde på det. Men nu. Fyra år senare är det ett nytt kapitel på gång. Ett nytt kapitel i mitt liv. Det blir kanske en blogg på det någon gång. Kanske så blir det fler inlägg här i den här bloggen. Men jag lovar inget. och förvänta er inget. För nu är den officiellt avslutad.

/Johannes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar