onsdag 29 januari 2014

Det här med att skriva.

Som om jag inte misskötte den här bloggen så att det räckte och blev över nu skriver jag ju på Barnboksverket också. Jag funderar lite hur jag skriver.
När jag bestämt vad jag ska skriva så dyker hela texten upp i mitt huvud. Sen gäller det att så fort som möjligt få ut den. Gärna allt på en gång. Som om det inte var svårt nog så är jag väldigt lättdistraherad. Hopplöst med andra ord. Sen orkar jag inte läsa igenom det jag skrivit heller. Så det blir lite som rysk roulett. Jag vet alldrig hur det blir.

Men efter mina senaste inlägg på barnboksverket så har jag fått en liten ny skrivargnista. Jag har liksom blivit sugen på att skriva igen. Något som jag la av med för ganska så länge sen.
Ska bli kul att de vad det blir av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar