söndag 19 januari 2014

Helgens bravader

Jag bestämde mig för att rymma igen och sticka ut till mamma och pappa. När jag kom ut snöade det. En mil bort fanns inte tillstymmelse till snö

 I alla fall en av hundarna var road av snö. Den andra var kanske lite mer tveksam.



Jag hade ju först tänkt åka hem tidigare men när snön tyngde ner ett "träd" över vägen insåg jag att det var omöjligt att komma förbi...






 Yster och Fia tar igen sig efter promenaden.
 Men dom vill väldigt gärna vara med och dricka glögg.
 Sen när jag skulle köra hem blåste det en del.
 Med tanke på att jag för fyra år sedan hoppade med en bil över en snödriva så gick jag ut för att se hur mycket det var. Cirka en decimeter skulle jag gissa. När jag hoppade var det cirka 2 meter.
 Jag gjorde ett försök. Sakta sakta. Men bilen gled direkt ner i diket.
Så det var bara att ringa pappa och be honom bogsera. Bra där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar