lördag 24 april 2010

Ovanligt

Det händer att jag beställer saker från nätet. Det blir ju alltid att man letar efter det billigaste. jag har tidigare beställt DVDskivor från ett företag som varit snabba med leveransen och hyggligt billiga utan att tumma på kvalitén. Sist jag skulle beställa hittade jag dock ett ställe som var billigare. Där beställde jag. leveransen kom nästan tre månader försent. Så jag bytte tillbaka.

Men den här gången när jag beställde så kom det inga skivor. Jag väntade och väntade. Tillslut så skickade jag ett ilsket brev och undrade var det blev av. Dom beklagade att något blivit fel men varorna var levererade till utlämningsstället.
Jag kastade mig dig, för jag ville ju inte att dom skulle skicka tillbaka mina skivor. När jag kommer dit så förklarar jag att jag inte fått någon leveransbekräftelse och så undrade jag vem det var som var ansvarig för det. Jag var absolut inte otrevlig.

Sumprunkaren på andra sidan disken hade tydligen vaknat på fel sida och marscherade iväg och hämtade ett paket, därefter tryckte han upp en lapp med mitt hemnummer på och frågade om det var mitt. Ja, svarade jag. Till svar fick jag: Då är det du som inte svarat när dom har ringt för dom har ringt men du har inte svarat, det kostar inget.

Paff gick jag där ifrån. Väl i bilen exploderade jag. Varför i hela helvete tog han ton mot mig? Han hade över huvudtaget inte varit i någon skottlinje! Det var ju inte så att jag suttit och lurpassat vid hemtelefonen bara för att skita i att svara när det väl ringde. Finns det två nummer, ett mobil och ett fast så ringer man väl det mobila under dagtid? Vavavavava!?!

Det var säkert flera års ilska som bubblade upp. Jag ville bara gå in igen och skälla ut honom efter noter. Kanske välta ett par hyllor och kasta saker omkring mig.

Istället åkte jag hem. Ilsken. Kundeservice? Pyttsan.

Är nog fortfarande lite ilsk om jag känner efter.

Är det försent att åka dig och skälla på honom nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar