torsdag 27 maj 2010

Förlust på hemmaplan.

Jag gillar teknik. Jag tycker det är spännande och klarar mig ganska bra. Så pass bra så att jag brukar få hjälpa andra. För ett tag sen skaffade jag mig trådlöst nätverkskort till datorn. Målet är att bli av med så mycket sladdar som möjligt. Trots att kortet var begagnar och att utrymmet där det skulle monteras var i minsta laget så fungerade det utan problem.
Tills i morse.
Ingen uppkoppling. Vad gör man då? Startar om router och dator. Inget resultat. Prövar hitta nätverket med mobilen. fungerade utmärkt. Kollar inställningarna i datorn. nätverket hittas med inget IP-nummer. Ingen panik än. En tillfällig löning blir att använda mobilen som bluetoothmodem och surfa via den. Fungerade så pass bra så att jag funderade på att säga upp mitt bredband.

På jobbet funderade jag lite över problemet, men sen tog en massa andra tankar över så jag glömde bort det hela.

Nu när jag kom hem fungerade allt som de skulle. tydligen kan saker och ting lösa sig själv.

Nu skall jag redigera lite film.

Det blev föresten ingen fototävling. det tar tydligen 8 dagar för posten att komma ner till Indien. Jag får ställa in siktet på nästa tävling istället.

Dras med en liten släng av melankoli just nu så jag tog och tröstköpte lite kamera utrustning. Hoppas Den kommer i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar