söndag 16 maj 2010

Resumé

I går skulle jag städa. När jag kom till sladdlådan gick musten ur mig. När klockan började närma sig läggdags så bestämde jag mig för att jag skulle sätta fart med städningen så fort jag vaknat. Då skulle jag vara pigg och utvilad. Kl 04 ringer mobilen med den här signalen Inte så coolt när man ligger i värsta djupsömnen. Det var glasmästaren på jobbet som behövde en chaufför för han hade druckit och så var det något rikspucko som lagt sin nya dator i ett skyltfönster som senare något annat kromosomfel bestämt sig för sno. Så med hjälp av en trädgårdsstol har denne "öppnat" fönstret. (oj, vilket långt sidospår) När vi stod där och tätade fönstret kom det en herre körandes i bil. Han stannade till och kallpratade en stund innan han sluddrande och märkbart berusad körde där ifrån.

När jag väl kom hem så kändes det inte som om det var lönt att gå och lägga sig. Så nu har jag tagit itu med mina sladdar igen. Eftersom det kom en sån anstormning med inlägg så får jag ju tala om vad det var för sladdar:

2 st VGA-DVI adaptrar
2 st IR adaptrar
1 st S-videosplitter
1 st digitaliseringskort
1 st radioantenn
1 st XLR-hande till 2.5mm teleplugg
1 st S-video till RCA hona
1 st RCA hona-hona

Så nu vet ni det.

Tidigare kunde jag så fint blogga från mobilen men så slutade det vara att fungera då kom jag på att jag kunde mailblogga från mobilen istället, lite omständligare men det fungerade i alla fall... tills nu. Är det inte meningen att jag skall blogga eller?

Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar