söndag 11 juli 2010

Fantastiskt.

När man bor i en lägenhet och temperaturen pendlar någonstans mellan smältpunkten på vad som helst och självantändning så får man gå "lättklädd". Det är jag säker på, det står säkert inskrivet i någon amerikansk lag. Säkert.

Problemet dyker ju upp när man skall ge sig ut utanför dom fyra lägenhetsväggarna.

Eftersom jag just nu befinner mig i en noll-koll-period, sen 28 år tillbaka, så kommer det som en stor överraskning varje gång jag skall ha kläder på mig. Jag har ju för böveln inga. Som i dag tex, Jag skall ut bland folk och gjorde en liten inventering på shorts. Detta var vad jag kom fram till.

5 par var av:
2 par i tvätten (dom jag använder)

Då återstår tre par.

Det första paret passade som handen i handsken... en sliten handske, solblek och med fläckar och hål.

Det andra paret fick jag på mig... om jag inte knäppte några knappar och lät bli att andas. Jobbigt men det skulle nog gå om det inte var så att jag behöver andas emellanåt.

Det tredje då. ja, jag har inte så mycket att välja på så...


Note to self:

Gå igenom din överfulla garderob och gör dig av med allt! ALLT! som du inte använder (utom kanske lite nostalgi...)

KÖP NYTT!!!

Så nu skall jag snart ge mig av.

2 kommentarer:

  1. haha jag gick i västerås med brallorna nedanför röven för att magen svällde upp av all öl och den egentliga orsaken var lathet då de både var dragkedja och tre.. fatta det hela tre knappar

    SvaraRadera
  2. tre knappar kan vara väldigt jobbigt, särskilt efter en större mängd öl. Öl kan ju i sin tur sätta fart på blåsan, då är det ju dömt att knäppa knapparna ;-)

    SvaraRadera