måndag 12 juli 2010

trött

I går kväll var jag trött och varm och hade en hjärna som gick på högvarv. Eftersom jag skall jobba i dag tänkte jag att det är bäst att lägga sig i tid. Tio dök jag ner i sängen. Två minuter senare klev jag upp och ökade hastigheten på fläkten. Klockan elva klev jag upp och ökade hastigheten ett steg till. Hjärnan ville inte vila.

Kvart över tolv klev jag upp och stängde av fläkten, flyttade närmare sängen och drog på för fullt. Benhåren fladdrade men jag kunde ändå inte sova. Det mullrade ute. Jag låg och vred mig. Någon i granhuset skrek mål. Jag förmodar att han kollade på fotboll, annars så är det ju bara att gratulera. Klockan två kliver jag upp och samlar ihop alla papper som blåser runt i lägenheten. Innan var det bara djävulsk varmt, men med hjälp av fläkten så hade jag anordnat en egen liten romb. Nuså, nu somnar jag nästan, om det inte varit för att det börja ljusna så smått. Åh vad kul det kommer bli på jobbet!

Det kommer lite bilder från i går sen. Någon som opponerar sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar