onsdag 21 juli 2010

Vad säger man?

Detta har hänt:

Min systers förra kamera åkte i golvet med objektivet ute. Resultatet blev inte bra. Jag gör en handläggning och vips fungerar den igen.

Senare åker samma kamera i en isvak och dör. Ånyo gör jag en handläggning och får gång den.

Detta har inträffat vid ett flertal tillfällen.

Här om dagen badade min telefon, riktigt. Det var säkert en matsked vatten i den när jag öppnade den. Den fungerade litelite och sen gav den upp. i ett par dagar försökte jag få liv i den utan resultat.

Men så idag när en kollega talade om för mig att jag inte kunde få liv i den igen, att det inte gick, bestämde jag mig för ett nytt försök.

Väl hemma tog jag ett djupt andetag, bad till teknikgudarna och tryckte igång den.

Sådärja, då fungerar den igen.

Hade jag kunnat så hade jag fakturerat mig själv.


OBS. detta är faktiskt alldeles sant, fråga här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar