söndag 16 oktober 2011

Bjudning

Den lille broren fyllde år och föräldrarna skulle på matlag. Då bestämde jag mig för att ha bjudning. Jag bjöd ett styck lillebror och ett styck syster med bihang. Jag började tidigt på förmiddagen med förberedelserna.

Först skulle det göras en chokladmousse med polkagrisströssel till efterrätt. Sen gjordes det en sallad med basilikabröd till förrätt och till huvudrätt blev det Färsk tortellini med kyckling, spenat och soltorkad tomat.
Gästerna kom och kvällen rullade på. En hel del skratt blev det. Kändes väldigt lyckat. plötsligt kom jag på att jag glömt att fotografera. Som sist när jag hade bjudning. Fast det talar kanske för att det är lyckat om man glömmer bort sådana saker.
Lagom till efterrätten dök kameran upp. Jag skall be gästerna recensera kvällen så småningom. Hade jag bara haft råd och plats så hade jag helt klart haft bjudningar lite oftare.
Jag tänkte att jag kanske kunde få gästerna att betala lite. Det visade sig att dom inte heller badade i pengar så det slutade med att dom hamnade ute i köket...
...nä, det där sista var bara på skoj. Jag bad dom uttryckligen att inte diska.

Kort och gott en väldigt lyckad dag och kväll...



2 kommentarer:

  1. fina bilder, igen! o va gott allt lät! du e nog en riktig karl du tror jag ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, tack. Dina bilder är också fina. På riktigt, du har ett bildseende. Ja, det var väldigt gott. Jag bad mina syskon att skriva en recension men dom ligger fortfarande i matkoma...

    Haha, tack. Det är bara en kvinna som fattas mig...

    SvaraRadera