fredag 13 januari 2012

Fredagen den 13:e såklart

Ja, det här blir ju en dag att komma ihåg. Hoppas att lördagen den 14:e blir bättre. Jag köpte en bil i slutet på förra året. Självklart tecknade jag en försäkring som jag så fort som möjligt betalade. I dag fick jag brev från trafikförsäkringsföreningen att min bil var oförsäkrad. 2500:- ville dom ha av min. Jag ringde till mitt försäkringsbolag och frågade vad som stod på. Jodå bilen var försäkrad så det var bara att slänga räkningen. En stund senare ringde dom upp och sa att jag inte var ägare.!? Vänta här du. Jag betalar en försäkring. Får sen en straffavgift för att jag kör oförsäkrat och avslutningsvis får jag reda på att jag inte äger bilen!? Men det är ju ägaren som skall betala försäkringen. Visst? Åhhh. Återkommer med hur morgondagen blev. Missade dessutom tåget till malmö, som grädden på moset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar