lördag 21 januari 2012

kökstjänst


Av olika anledningar är jag inte hemma så ofta. och när jag är det så är det bara korta ärenden. I går när jag kom hem så skulle jag laga mat. Trots att jag inte är hemma speciellt mycket så såg inte köket speciellt inbjudande ut. Typ så här:

Förebild (Obs bara en illustration, köket var tomt på folk)

Jag röjde upp det absolut värsta och kollade sen vad som fanns att äta. Det var inte mycket:
En gammal kycklingfilé, broccoli, babyspenat, soya, någon chilisås och kryddor. 
Jag började med att steka upp kycklingen med lite kryddor och slängde därefter i spenat och chilisåsen. Samtidigt så gjorde jag en sås på maizena, vatten och soya. När det blivit en fin sås så hällde jag det över kycklingen. Till detta kokade jag broccoli. Var kanske inte precis någon fröjd för ögat men det blev faktiskt riktigt gott. Till maten såg jag en film och somnade sen ifrån disken. 

I dag tog jag tag i diskbänken och sju timmar senare såg den ut så här:


Nu skall tar det emot att laga mat när det är så rent och snyggt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar