måndag 7 september 2009

en dag på jobbet.

Jag jobbar som målare.

I dag när jag kom till jobbet hade jag dagen planerad i huvudet. Jag visste precis vad jag skulle göra. Jag skulle måla fönster. Måla är något som målare sysslar med.

I dag när jag åkte hem från jobbet, en timme för sent, hade jag inte målat något alls.

Vi har en på jobbet som blir sjuk ibland. Men han blir inte sjuk som alla andra.. Tänk er en vanlig förkylning. En manlig sådan. Ta den gånger 10. Då börjar vi närma oss. Så när en vanlig människa är snorig och har huvudvärk och känner sig allmänt pissig och går hem. Hans förkylning börjar med håravfall och viktminskning. Missfärgad hud och kallbrand i fötter och händer. Strax efter lossnar huden från kroppen och alla ben bryts och pulvriseras. Tarmarna ruttnar och ögonen torkar ihop och faller av.

Det hade ju inte varit så farligt om det inte var för att han har fått för sig att jorden och universum stannar och går under om han inte går till jobbet. Och ifall man nu skulle missa hur dödligt sjuk han är så passar han på att tala om det varje gång man råkar passera.

I dag hade han ont i huvudet. Huvudet höll på att spricka på tre ställen och hjärnan skulle rinna ut. det talade han om 7 gånger.
I minuten.
Framåt lunch blev han snabbt sämre. Då var det något ljushuvud som sa att symtomen påminde om svininfluensan var på han genast inser att han har en långt gången svininfluensa och förmodligen inte kommer överleva dom närmaste minuterna. här snackar vi virus stora som svin ju! På lunchen får jag köra hem honom. Och förmodligen kommer jag också vara sjuk i morgon.

2 kommentarer:

  1. ha ha hah aaaaaaaaa, ha läst ditt inlägg trii ggr o skrattar fortfarande :-D

    SvaraRadera
  2. haha, det är ju det som är meningen, att ni skall bli glada :-D

    SvaraRadera