lördag 30 oktober 2010

Ljud

I morse när jag låg och sov och inte alls hade någon plan på att kliva upp så gav mobilen ifrån sig en konstigt, och i allra högsta grad irriterande ljud. Nu var ju detta inget som förvånade mig, bara irriterade. Till saken hör att jag, för säkert en månad sen, lånade ut min mobil till en på jobbet. Hon i sin tur skulle upp tidigt på lördagen och ställde då ett återkommande larm. Nu tycker ni kanske att jag bara skulle kunna plocka bort det, vilket jag utan problem kan. Det är bara det att jag inte tänker på det förrän tidigt på lördagsmorgonen då mobilen vrålar till. Då är jag trött, och inte alls vaken, så jag stänger av larmet och somnar om.

En liten stund senare, precis då jag somnat till så där skönt igen är det dags för nästa apparat att göra sig påmind, det är iPoden som talar om för mig att jag skall tvätta om en kvart. Den är väldigt diskret så det är knappt att jag noterar det. Mobilen, som förmodligen vid det här laget kände sig lite åsidosatt vrålade till, inte alls lika diskret att jag minsann SKA tvätta. tio minuter kvar. Nu är det iPodens tur att lite försynt förklara att om fem minuter....


En halvtimme försent kommer jag ner till tvättstugan, efter att ha vaknat av grannarnas väckarklockor.

En massa ljud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar