fredag 18 mars 2011

En rad med drömmar!

Jag lovade innan att jag skulle skriva om min dröm. Nu har det duggat tätt mellan drömmarna så här kommer en kavalkad.

Jag skulle ut och fotografera då jag springer på en klasskompis från molkom. Hon frågar om hon får låna min kamera. Jag lämnar över den och hon säger åt mig att vara lite kel. Kel? Vad är det? Jag fick en vet-du-inte-det blick. Jag fick aldrig veta det. Är det någon som vet hur man är om man är lite kel?


Dröm nummer 2:

Jag har varit lite stressad över tillvaron senaste tiden. Irriterad övet att inte ha riktig koll och kontroll. Jag tror att det är det den här drömmen avspeglade.

Jag hade blivit av med min mobil och hade lånat någon annans mobil för att ringa till min egna. Men jag fick inte rätt med på det. Jag konde inte se knapparna och tryckte fel nummer hela tiden. Efter flera misslyckade försök fick jag be om hjälp men dom förstod inte alls vad jag behövde hjälp med. Vansinnigt frustrerande.

Och avslutningsvis en sanndrömm:
I natt drömde jag att jag var ute och gick på göteborgs gator. Plötsligt började små vita iskristaller sakta dala ner från himlen. Fy fan vad härligt! Utbrast jag i drömmen. I morse när jag vaknade till ett vitt landskap var jag dock inte lika exalterad.


Sådär ja. En sanndrömm, en symbolisk dröm och en konstig dröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar