måndag 21 mars 2011

Som bambi

Det är mycket nytt i Stora staden. I dag är jag alldeles själv. Började med att ta spårvagnen till centrum och sen skaffa mig ett spårvagnskort. Jag lyckades med den uppgiften och bestämde mig att på lite så där storstadsvis gå på stan. 5 minuter senare hade jag tröttnat på trängseln och cigarettrökarna. Då bestämde jag mig för att gå på museet. Öppet alla dagar utom måndagar. En liten miss där. Eftersom jag häckade i lägenheten hela dagen i går kände jag mig inte sådär jättepepp på att återvända så jag bestämde mig att gå på stan igen. efter 15 minuters rundvandrande var det bara till att ta hjälp av mobilens GPS och ta mig tillbaka till stationen. När jag gick där och försökte se ut som en van göteborgare var det plötsligt en som hejade på mig. Jag har ingen anning om vem det var och det var så oväntat så jag fick knappt fram ett hej. Jag vet fortfarande inte vem det var. Kan det vara så att jag är så känd så att folk bara hejar på mig?
efter en liten stunds trasslande och lusskande hittade jag en spårvagn som jag misstänkte skulle ta mig tillbaka. Inte illa va? På alldeles egen hand har jag åkt här ifrån och sen återvänt. Nu skall jag återgå till mitt pluggande. Den här veckan ochså,s en bär det av hemåt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar