måndag 14 mars 2011

Fantasi och verklighet

Två saker som jag är bra på är att planera och att skjuta saker framför mig.

Jag planerar gärna i lång tid i förväg, en sådan där basic-planering. Det är ju gått om tid så detaljerna kan man ju gå in på senare. Ellerhur.

Sen jäklar börja det brinna i knutarna.

Som i dag för att ta ett exempel.
Jag hade planerat vad jag skulle ha för mat. Så planen var att jag först skulle hämta en nyckel som jag behöver på Onsdag då jag skall åka till Göteborg. Sen skulle jag tvätta så att jag hade rena kläder. detta skulle jag fint hinna med under dagen. Gott om tid, så innan lunch skulle jag inte behöva börja.

Plötsligt var klocka 17:30 och inget av sakerna på to-do. listan var ordnade. Jag kastade mig iväg för att hämta nyckeln. När jag var där så blev jag ombedd att köra personen i fråga till ett par bekanta. Inga prolem. Fast nu började jag inse att jag kanske skulle kollat så att det var ledigt i tvättstugan.
Väl hemma visade det sig så klart att det inte var ledigt i tvättstugan. inte i kväll och inte i morgon. Panik. Nu kan man ju tänka sig att jag kollade upp vilka som hade tvätttid och hörde med dom om jag kunde låna en maskin. Äh, det kan jag göra senare. Nu skulle det lagas mat.
Bara en timme försent.
Bulgur med räktzatziki. Först nu kollar jag vad som behövs. Räkorna ligger i frysen utan att vara det minsta tinade. Och Avokadon var rutten. inget vidare flyt. Men mat blev det och tvätten... ja, det problemet löser jag i morgon.

2 kommentarer: