torsdag 26 april 2012

barnboksidé

För snart ett år sedan så påbörjade jag en liten barnbok. Jag vet inte riktigt var iden kom från men en liten historia om en mus och en groda växte fram i mitt huvud. Jag satte genast igång och gjorde bilder till sagan. Jag hade bara storyn grovt i huvudet utan några egentliga detaljer. Tyvärr föll boken precis på mållinjen. Det blev en sådan stor grej av det så att det blev ingenting. Synd eftersom uppföljaren bara finns i mitt huvud och förmodligen kommer gå förlorad.

Hur som helst. För en tid sen fick jag tillfälla att nämna sagan och fick sedan förfrågan om jag kunde berätta den. Och det gjorde jag. Orden bara trillade ur munnen på mig. Jag vet inte om det blev så bra eller om åhöraren fattade vad den handlade om. Men det jag ville komma till var att JAG tyckte det var så vansinnigt roligt. Det blev lite kreativ näring.
Nu har jag en helt ny idé på gång. Känns kul och jag hoppas att jag får ihop den. Hittills är det bara på ett tidigt skisstadie men det känns väldigt kul.  

2 kommentarer:

  1. Hon fattade den och tyckte den va jättebra, lovar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Jag blir ju lite sugen på att rita uppföljaren...

      Radera