tisdag 3 april 2012

Kass

Ja, jag vet att jag inte precis levt upp till förväntningarna som bloggare. Det har till och med varit så att jag har funderat på att ta bort bloggen helt och hållet. Jag har inget att komma med och inget att erbjuda. Känns det som. 
Men här kommer ett inlägg men jag lovar inte bot och bättring. Först har vi ett familjefoto. Andra gris från höger bet mig i foten i dag. Kanske dags att tvätta fötterna?
  
Vi skulle förbereda för majbålet och hade valt ut en plats men det konstiga var att bålet blev aldrig större än högen på bilden.

Det visade sig att grisarna påskpyntade i huset. Allt vi släpade dit drog dom in i huset.


När vi höll på att röja så sprang små sorkar och möss kring fötterna på oss. Även en liten kaninunge tröttnade tillslut på motorsågen och satte av i hundranitio. fast jag hade kameran med mig så blev det inga djurbilder. Som kompensation lägger jag upp den här bilden på grodägg. kan det möjligtvis vara grodpåskägg?
 Veden skulle staplas på hög. jag tog det bokstavligt och försökte stapla högen så högt det bara gick.
 Så här mycket ris blev det och man räknar bort det som grisarna stal.
Å så en sak till. Jag VET att jag är dålig på att kommentera andra bloggar och att det är det som krävs för att man själv skall få kommentarer. samtidigt vet jag att det är just kommentarer som får mig att skriva nya inlägg. 

8 kommentarer:

  1. Det är klart att du ska fortsätta blogga. Jag tycker det är mysigt med dina sporadiska inlägg och fina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag skulle nog inte kunna låta bli. På allvar. Tack :-)

      Radera
  2. He he. DOm bah, hm hm hm pytna pynta pynta. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vågar inte gissa vad dom gjort om det funnits höns där…

      Radera
  3. ha ha, grodpåskägg! Ljuvligt me grodrom, då blir d sommmmmmar ju!!!! Här ser man nästan inge sånt mer, d e synd. Minns när man va liten o varenda ett dike va fullt. ja, ja e ju lite av en grodmänniska :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, grodorna har det ju inte så lätt nu för tiden. jag hoppas att vi kan hjälpa dom lite grann genom att anlägga en stor damm. När grabbarna (framförallt minstingen) vuxit till sig kan ni ju komma ner på grodsafari :-)

      Radera
  4. GRODSAFARI!?!?!!? lovar du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart! nu finns där vanlig groda och åkergroda, när dammen är klar hoppas jag på långbensgroda och lövgroda hade ju också vari trevlig att få dit. jag lovar!

      Radera