söndag 22 april 2012

Helt galet.

Klockan är 02:35 och alla människor med vett och sans ligger och sover nu. Jag är inte uppe för att jag behöver eller för att jag måste. Jag är trött, alldeles förödande trött. Jag har försökt att sova. Verkligen jag har försökt. Men det är för varmt. Min kropp kokar, hjärtat dunkar, min hjärna går på högvarva, det går runt i huvudet. Tankarna bryr sig varken om sortering eller turordning dom vräker sig fram och runt i huvudet likt en tsunami. Jag rör ihop dom. hur skall jag få styr på det hela. Hjärtat bankar, slår så att täcket studsar. Vill det ut? Är det så? är det därför det knackar. Känns som om det skall sprängas. Ord, bokstäver och meningar flyger fram i en enda röra. Helst vill jag bara gå. Iväg. fly. Från allt. Men det är inte förnuftigt. Det är ingen rimlig lösning på något. Jag måste försöka få styr på det. Fast jag vet inte hur. Vad varmt det är. Fönstret är öppet. Det brinner i mina ögon. Salt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar