måndag 30 april 2012

Murphy och jag

I kväll är det Valborg och jag fick till uppgift att göra sås till grillningen. Som vanligt så skall jag ta i från tårna. Jag skall göra tre sorters såser! Så jag pinnade ner till affären. Det är ungefär 1 kilometer dit. Väl hemma upptäckte jag att Murphy, som skrev lappen missat lite av ingredienserna. Den första såsen smakade fnöske och bark. Den andra blev bara en liten matsked. Nu var goda råd dyra. Så det var bara att tassa ner till affären och köpa nya ingredienser och börja om. Den här gången hoppas jag att Murphy inte hjälper till i köket.

En bra sak var att jag hittade en krona på marken. Lite halvsniket plockade jag upp den.

3 kommentarer:

  1. sås som smakar fnöske o bark, låter hälsosamt. Va hade du i? :-)
    Hoppas du hade en lyckad kväll...;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade 1 dl grus 4 matskedar hö och 38 gram bark.

      Nä skojade bara. jag tror att det föll på avokadon. den var nog inte tillräckligt mogen.

      Radera
  2. Wonderful post i am so grateful for your post and I cannot thank you enough for the blog. Really thank you! Amazing. thanks for sharing this post.

    SvaraRadera