tisdag 8 februari 2011

Buss

Det har med att åka buss är tydligen inte min grej. Det är inte så att jag har något emot bussåkning. Jag har elle inget emot bussen eller föraren. Jag tycker att buss är bra och att fler borde åka. Problemet ligger istället hos mig och min förmåga, eller skall vi kalla det oförmåga att läsa en tidtabell.

I har kollade ja på ett ungefär hur bussarna skulle gå. Jag ville inte bestämma något absolut eftersom klockan redan var sent på natten så jag kunde inte garantera när jag skulle komma upp ur sängen.
Bussen gick 6.44, 7.44 osv. Det såg ju bra ut.
Jag vaknade förvånansvärt tidigt och rusade mer till stationen. Jag skulle med goda mått hinna med 8.44- bussen. Väl där nere dubbelkollar jag avgångarna. Jodå, 6.44, 7.44, 9.44, 10.44 ...

Men vad hände med 8.44? Så nu sitter jag har i snålblåsten och väntar. Nu är det bara en halvtimme kvar.

2 kommentarer:

  1. Stackars karl! ja har heller aldri vari en hejare på bussar, elär busstidtabeller. En tid i Skåne va ja tvungen att använda mig av bussen för att komma ti min praktikplats. Minns att ja 1a dan tog rätt buss (o vaaar stolt!!), men ÅT FEL HÅLL. Där satt man sen, smått pinsamt...
    Men chauffören va snäll o lät mig åka tibaka gratis:-)

    SvaraRadera
  2. Det är kanske dom skånska bussarna som bråkar? Jag fick också åka gratis minsann, så det gjorde inget att jag höll på att blåsa bort :-)

    SvaraRadera