lördag 12 februari 2011

Ute i naturen

I dag tog jag mig en liten promenad i skogen med kameran. Jag funderade på varför det var så många som tog bilden till motionsslingan när det var gångavstånd.

När jag gick där och lite på skoj spårade djur kom jag och tänka på en natt när jag var ute och smög. Jag var på helspänn. Minsta lilla ljud fick mig att höja kameran och hålla andan. Men det dök inte upp något. Då satte jag mig ner för att byta objektiv på kameran och precis då, när det var stympad kom ett rådjur spatserande.

Plötsligt rycktes jag ur mina funderingar av att jag återigen stod öga mot öga med ett rådjur. På samma plats.
Kan det vara så att det var samma rådjur? Ville han kanske bli fotograferad? Hursom så hann jag inte få upp kameran den här gången heller. Men några bilder blev det i alla fall.




1 kommentar: