måndag 18 juni 2012

Bildande helg i bilder

Hejgen började ju inte så bra med att jag åkte till Mellby och så var det ingen där. Så det var bara för mig att åka hem igen. Lite lagom irriterad. Dessutom på hemvägen fick jag polisen efter mig. blinkande blåljus. Jag var ganska så skärrad när jag körde in till kanten men den här gången var det inte mig dom var ute efter.
På lördagen gjorde jag ett nytt försök och åkte upp till Mellby. Den här gången gick det bättre och bakugnen skulle invigas.
 Degen var degig. precis som den skulle vara
 Bakugnen var uppeldad. jag kan säga att det var bra varmt där inne.
 Det var kanske det som fick bröddegen att haverera och sjunka ihop. Någon form av degångest?
 Pizzadegen såg dess då piggare ut.
 Det var inte alldeles lätt att manövrera inne i ugnen.
 Och grisarna blev glada över alla bröd dom fick proväta.
 Sen var det dags för pizzan och för att vara första gången så tycket jag absolut inte att det var något som helst fel på den. Den smakade stenugnsbakad.
 På söndagen så skulle vi över till grannen vilket betyder att man får gå i en halvtimme rätt igenom skogen utan någon som helst form av stig. När vi var framme var vi tre timmar för tidiga så det var bara att vandra hem igen.
 Utsikten var det ju inget fel på.

 Jag passade på att fotografera två roliga träd. Det var kul.
 Jag hade en kompis som hade svårt att komma upp på morgnarna. Undra om en stenkross i sovrummet  hade fått upp honom. Frågan är om jag skall göra vid den och ge den till honom i julklapp.

Sen var det ju dags att vandra över till grannen där vi skulle få lära oss hur man beredde lin.
 Jag började tvivla lite på min ålder. Dels med tanke på alla andra som var där och det faktum att jag var den ända i sällskapet som visste hur man gjorde och som gjort det innan.

 Sweden rock i all ära men dom här dom kunde spela. På tal om rock så undrar jag varför det heter spinnrock. Måste ju vara sån musik som katter lyssnar på...
 Senare när vi gick ut med hundarna så fick dom upp vittring på hjortar och slet sig. Återigen förbannade jag min egna kondition. Jag hade inte en chans att hinna ikapp dom.
 Nu börjar ovanvåningen arta sig men jag måste förklara för mamma och pappa att jag gärna slipper och måla när jag är ledig.


2 kommentarer:

  1. ojjj va fint, där vill jag sova!!!!

    SvaraRadera
  2. :-) du får boka in det rummet då när du skall på grodsafari ;-)

    SvaraRadera