tisdag 5 juni 2012

Felaktigt beslut

Ibland kan det vara så att jag fått för mig något. Då är det full fart. skygglappar på och fullständigt oresonabel. Jag skall ta ett exempel från verkligheten:

För ett par jular sedan så snöade det ganska mycket. Här nere är det så att kommer det tre flingor så är det snöchaos och man uppmanades att hålla sig inne. Gång på gång var jag ute och körde och det gick hur bra som helst. Bilen tog sig igenom snödriva efter snödriva. Men så en dag så skulle jag åka hem till mina föräldrar. Alla sa att det inte gick att köra. Men jag hade ju varit ute och kört tidigare på dagen utan problem så det skulle nog gå den här gången också. Utan att alls lyssna på förnuft och vett gav jag mig ut. I baksätet satt min storebror och skrek. Snödriva efter snödriva forcerade jag utan problem. Tills jag kom till en snövall som dom lagt upp för att stänga av vägen. Det var inga problem att ta mig över den heller men sen var det stopp. Bilen blev (nästan) skrot.

Och nu har jag gjort det igen. Ja, alltså inte kört av vägen. Utan: Inte lyssnat. jag ville ha en skruvdragare. en liten och bra. Alla jag snackat med kunniga och okunniga har sett alternativa lösningar. Men inte jag. Jag skulle ha den där skruvdragaren till varje pris.

Och nu sitter jag här med den och undrar var tusan jag skall med den till. Den är mycket större än vad jag trodde. Men det hindrade mig ändå inte för att köpa den. Jag hade ju bestämt mig. Den var lite dyrare än vad jag hade råd med men ändå, när jag stod där i affären så gick det liksom inte att ångra sig. jag skulle ha den till varje pris.

Någon som skall ha något uppskruva? Det finns en vinkelschuk men inga bits.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar