fredag 1 juni 2012

Förlåt Börje Gustafsson.

Att ladda ett kontantkort är ju inte så enkelt. Speciellt när det inte sitter i en telefon och när man inte har tillgång till telefonnumret. Eftersom jag precis suttit i telefonsupport och svurit över att det inte fungerade så kändes det lite jobbigt att ringa upp igen och be om numret.

Förr i tiden så kunde man slå in en liten kod och sen få upp telefonnumret. Jag stoppade in simkortet i en telefon och prövade. Det gick inte.
På baksidan så står det ett ICC-nummer och dom sista siffrorna ville jag ha till ett telefonnummer. Jag skrev upp det och laddade sedan kortet med 50lapp.  För att vara säker på att det fungerat så prövade jag att smsa. Först ett sms utan resultat och sedan ett till. Det var oskyldiga sms (som tur var)

Efter ett tag och hundar simkortsbyten senare (två simkort och en telefon,  då blir det så) kom jag på att jag hade ju faktiskt tagit emot sms från  det simkortet och kollade numret.

Det var inte alls samma. Då fick jag den briljanta idén att kolla på Hitta. Det visade sig att jag tankat Börje  Gustavssons mobil och sedan smsat honom.

Så, Börje. Förlåt för smsen och hoppas att du blev glad för det tankade kortet.

Nu är i alla fall allt i sin ordning igen och jag är en erfarenhet rikare och lite pengar fattigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar