onsdag 19 december 2012

Där det händer...

I går skulle jag boka en tvättid. Jag tassade ner till tvättstugan och kollade så att det var ledigt och så skrev jag upp mig på listan. För att vara säker så skulle jag sätta en påminnelse på mobilen samtidigt som jag styrde mina fötter mot hemmets trygga vrå. Då hör jag att någon kommer tassade i korridoren på andra sidan dörren. Frågan är då. Skall jag öppna dörren och kanske slå ner någon som är på väg förbi.
Längre än så kom jag inte i mina funderingar innan dörren öppnades och ett par löständer flög in. Ja tanten, ägaren till dom var ganska så snabbt efter dom. Hon hade blivit så rädd så att hon tappade sina löständer. Pinsamt? För mig då.

I dag när jag gick ner för att tvätta så var ju så klart  maskinen upptagen. Jag är ju inte precis den som blir skogstokig utan gick upp till mig. Den här gången utan att skrämma ihjäl en löstandsprydd dam.

När jag lite senare gick ner igen så var maskinen klar men inte tömd. Där nere, i tvättstugan fanns en annan tant med en svart leverfläck på kinden som jag bara inte kunde sluta att stirra på. Jag lyckades för övrigt skrämma henne också. När hon lugnat ner sig förklarade jag mitt förehavande varpå hon utbrast att det säkert var en såndär jävla invandrare så tvättade. Dom tvättade alltid en massa konstiga saker. Jag försökte släta över det och tänkte bara ta och hänga upp det som var där så att jag kunde tvätta det jag skulle.
I tvättmaskinen låg presenning. Jo det är ju konstigt att tvätta en sån i tvättmaskin. När jag hängde upp den såg jag att den var alldeles blodig. Nu börjar det bli konstigt

Tant nummer tre kom det i tvättstugan och skulle så klart berätta hela sitt liv för mig. Efter mycket om och men lyckades jag smitta ifrån dom två sällskapssjuka damerna och ta mig in i mitt hem.

Jag skall nog aldrig mer tvätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar