lördag 1 december 2012

Snabba ryck.

Som hantverkare får man ständigt höra att saker och ting tar lång tid. Jag tycker att jag är ganska så snabb. Något jag inte kan påstå om dessa grabbar som skall in i min lägenhet och koppla in vatten. Notera att dom behöver tre (3!) hela dagar. Alltså 24 timmar på sig att montera rör i badrummet och i köket. Det handlar om Sammanlagt 4 meter raka rör och åtta kopplingar. Varmvatten och kallvatten inräknat. Dessutom har ju smartskallarna dragit invattnet uppe vid taket så dom behöver ju knappast kräla rundor. Jag är inte VVS:are men det känns som om det hela har tagit flera år och jag börjar bli ganska trött på det. Dessutom är det inte speciellt vackert utfört.
Såg nu att i dom där tre hela dagarna á minst två pers var vist inte köket inräknat. Gött. hur lång tid kommer det ta då? Skall jag räkna med att fira jul ihop med dom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar