måndag 10 december 2012

Plan vs. verklighet.

Min plan var att jag idag skulle måla ett badrum. Men eftersom vägen dit inte var plogad så åkte jag till mina föräldrar. Där satte vi på snökedjorna på traktorn och vägskrapan. När pappa sen körde iväg för att snöröja vägen så ringde en kompis till honom och sa att en lastbil hade vält ute vid vägen så att vi inte kom ut.
Nåja, tänkte jag naivt. Det finns ju två vägar ut. Det var bara det att vid den andra utfarten hade bärgningsbilen vält. Så där satt vi tydligen.
Då tänkte jag att jag skulle leta upp pappa. När jag hittade honom så hade han kört av vägen med traktorn. Vi letade upp någon som kunde dra loss honom och så körde vi tillbaka upp till stugan. Väl där upptäckte jag att jag tappat en massa saker som jag haft i fickorna när jag liftade på traktorn. Stor chans att hitta dom i snöstormen.
Men det gjorde jag. Så vilken dag det blev tillslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar