söndag 29 maj 2011

Dagens äventyr



Först på förmidagen skulle jag lämna iväg två nycklar. När det uppdraget var utfört så skulle jag packa två väskor med allt jag kan tänkas behöva under tre månaders tid. Tredje försöket fick jag nästan med mig allt.
Sen var det till att kasta sig iväg till tåget. Nere på stationen skulle det lösas biljett. Från simrishamn till Göteborg. Reskortet gick inte. Då prövade jag med visakortet. det gick inte det heller. Lite kallsvättig släppte jag förbi dom bakom i kön. Till min stora glädje fungerade det inte för dom heller och vi gick och hämtade en tågvärd. Jag blev ombedd att pröva till malmö bara. Först med visakortet. Det gick fortfarande inte. sen prövade jag med reskortet och då gick det!

På tåget så började jag fundera på varför det inte fungerat. Mitt reskvitto förklarade att pengarna på reskortet precis räckt till Malmö. Men visakortet då?

En snabb koll på min internetbank avslöjade 92ören. Det kommer man inte så långt på.
Så det var bara till att föra över pengar innan jag landade i Malmö.

Där väntade nästa utmaning. Varför är det ingen som sagt att dom byggt om stationen?
Till slut hittade jag mitt spår och klev på. Nu skulle det läsas.

Jag tycker att det kan vara trevlig med musik. Men kanske inte högt på tåg och kanske inte tre låtar samtidigt.
Jag bestämde mig för att sova hela resan istället.

Framme på Göteborgs Centralstation ösregnade det och ett var telefonnummer var den enda ledtråden jag hade. Jag ringde och fick reda på spårvagnsnummer och hållplats Där fick jag en nyckel och en karta. En spårvagn, en buss och en liten promenad senare var jag framme vid delmålet. I morgon är det vilodag innan resan fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar