tisdag 27 november 2012

Dröm eller verklighet?

Dom senaste två veckorna  har jag gått runt och funderat på om något jag varit med om har varit dröm eller verklighet. Som till exempel så har jag gjort i ordning ett vardagsrum. En morgon vaknade jag och funderade på hur resultatet blivit. Jag var helt säker på att jag misslyckats något rent katastrofalt. Hur skulle jag få ordning på det? Jag tror att jag senare kom fram  till att det bara var en dröm.
Sen häromdagen så stukade jag tummen. Mamma hade sagt åt mig att jag skulle ringa direkt på morgonen så att jag skulle få en tid.
När jag vaknade sen så hade jag en stark övertygelse av att mamma sagt till mig att hon hade bokat in en tid till mig så det var bara att åka dit. Två saker fick mig att fatta misstankar om sanningshalten i mitt minne.
Varför skulle mamma boka in en tid på vårdcentralen till mig kl 9 på kvällen och varför hade jag inte fått någon tid?

Men det som verkligen fick mig att dra öronen åt mig var ju så klart att jag vaknade med den fasta övertygelsen att mitt skägg lämnat haka och kinder och placerat sig som en tjock, mjuk päls på halsen.
Kändes ju inte så sannolikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar