torsdag 15 november 2012

Jag hör röster!

Kullagret på min bil var utslitet och bilen vobblar fram längs vägen. Det kan ju kanske vara bra om jag hade haft färg som behövdes röras om. Nu var inte fallet så och jag fick lämna in bilen på verkstad. För att jag skulle slippa gå hem så tog jag min far med mig (Han körde så klart en egen bil, annars hade det ju inte varit någon vits att ta med honom) På vägen hem så skulle han lämna in lite glas till sin svåger och jag fick ju snällt följa med. När vi väl var där så insisterade svågern på ett glas whisky. Som vanligt drog jag nitlotten och fick köra.

När vi satt där och pratade hörde jag plötsligt röster. Inte pappas och svågerns utan en kvinnoröst. svagt svagt och långt borta men ändå nära. Jag spände öronen och försökte komma på varifrån. Tillslut gav jag upp. Det lät liksom som en radio långt borta men så fort jag flyttade på mig så försvann det. Jag bestämde mig för att det var inbillning. När jag väl kom hem så hörde jag det igen. Först tänkte jag att det var grannens tv eller något sånt. Men det lät ändå närmare och så hade det ju förföljt mig.

Som en blixt från en klar himmel kom jag på vad det var och körde ner handen i byxfickan och fiskade upp min MP3-spelare. MP3-spelaren har jag fyllt med ljudböcker och nu hade tanten läst flera kapitel i fickan utan att jag hade hört upp. I morgon blir det till att leta upp var jag lyssnade senast.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar