måndag 26 november 2012

Namnbyte?

Funderar på allvar att byta namn. Ja, inte på bloggen, även om det inte är världens bästa namn så anser jag inte att bloggen är så pass stor så att namnet har någon som helst betydelse. Jag skulle kunna kalla den kjsdöfajks utan att någon skulle bry sig. Jag tänker inte heller byta namn på mitt företag. För till skillnad från bloggen så är det ett väldigt bra namn. om jag själv får säga det.

Nä, jag pratar så klart om mit egna namn. Mitt tilltalsnamn. Numera så skall det för övrigt vara väldigt lätt att byta namn. Bara att logga in på en sida och byta. I grova drag.

Jag tänker mig namnet.
Evert.

Nå, vad tycker ni. Ser jag inte ut som en Evert?

Jag skulle kalla mig olycksfågeln Evert.
För det ser ut som om det vilar en förbannelse över mig. Går något bra så möts jag obönhörligen av en hård och skoningslös motgång.
Jag innan om pengar som mystiskt kommit in på mitt konto. Bra.
Plötsligt så är mina däck så slitna så att dom inte håller luft. Ganska dåligt.
Nya däck kosta ca 4000:- men så hittar jag fyra fina vinterdäck. Bra.
Där jag skall visa vilket däck som läcker så smäller det till i tummen utav bara fan. Väldigt, väldigt dåligt.

Så då får vi se vad det blir i morgon. Jobb eller sjukhus.

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja. Pang, knak, knäpp. bryt en bambupinne så förstår du kanske vad jag menar

      Radera
  2. Jobb eller sjukhus... Lycka till oavsett!

    SvaraRadera